Menu Content/Inhalt

ban-simeraf.jpg

Η Πινακοθήκη τιμά τον Στ.Σγούρο

sgouros2017.jpgΜε μια εκδήλωση μνήμης και τιμής του κορυφαίου κερκυραίου εικαστικού, η Πινακοθήκη του Δήμου, παρουσία της οικογένειας και φίλων, του έδωσε τη θέση που του αρμόζει ανάμεσα στους υπόλοιπους μεγάλους εικαστικούς, την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017, το μεσημέρι.

Το έργο του με τίτλο "Φαληράκι" (υδατογραφία - 2005) βρίσκει πλέον τη θέση του ανάμεσα στα υπόλοιπα έργα της Επτανησιακής Σχολής.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Δήμαρχος Κέρκυρας, ενώ από την πλευρά της Δημοτικής Πινακοθήκης αναγνώστηκε το παρακάτω κείμενο που επιμελήθηκε ο φιλόλογος και ιστορικός Δημήτρης Ζυμάρης:

 

«Σήμερα, 27 Δεκεμβρίου, ημέρα γιορτής του Αγίου Στεφάνου, το Δ.Σ. της Δημοτικής Πινακοθήκης Κερκύρας, με μια συγκινητική και συμβολική κίνηση, αποδίδει μια οφειλόμενη τιμή στον μεγάλο κερκυραίο υδατογράφο Στέφανο Σγούρο:  κοσμεί την μόνιμη έκθεση με το έργο του Φαληράκι. Ο σπουδαίος αυτός άνθρωπος έφυγε από κοντά μας, πλήρης ημερών, την τελευταία ημέρα του περασμένου καλοκαιριού, στις 31 Αυγούστου του 2017....

pinak_sgouros2017a.jpg


Τα πρώτα του χρόνια

Ο Στέφανος Σγούρος γεννήθηκε το 1924 στην λατρεμένη του Κορακιάνα, σε μια εποχή που ο κόσμος ήταν πολύ διαφορετικός από τον σημερινό. Εκεί αντίκρισε για πρώτη φορά την άφατη μαγεία του κερκυραϊκού τοπίου κι εκεί έζησε τα παιδικά του χρόνια, κοντά στον πατέρα του και μεγάλο του δάσκαλο, Διονύσιο Σγούρο (1887-1977), τον γέρο του, όπως συχνά έλεγε, τον άνθρωπο που πρώτος τού αποκάλυψε τη συναρπαστική Τέχνη της Ζωγραφικής.
Ο Στέφανος Σγούρος έζησε και χαλυβδώθηκε μέσα σε όλες τις δυσκολίες της γενιάς του. Πέρασε τα σκοτεινά χρόνια της Ιταλογερμανικής κατοχής κυρίως στην Κορακιάνα, όπου, μέσα από τα πολλά διαβάσματά του, μυήθηκε στις ριζοσπαστικές ιδέες του καιρού του, και πίστεψε στη μεγάλη ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο. Λίγο μετά την απελευθέρωση, κλήθηκε να  υπηρετήσει τον ελληνικό στρατό στον αδελφοκτόνο εμφύλιο πόλεμο. Βαδίζοντας στα βουνά του Γράμμου, βασανιζόταν ο ίδιος, γιατί ένιωθε αγάπη κι αλληλεγγύη για τους αδελφούς του που βρίσκονταν απέναντί του. Οι μνήμες του από εκείνα τα χρόνια τον σημάδευσαν για πάντα κι είναι αποτυπωμένες σε ευάριθμα εικαστικά έργα του αυτής της περιόδου, καθώς και στην ποιητική του συλλογή Το Τραγούδι του Πολέμου.


Σπουδές και μόνιμη εγκατάσταση στην Κέρκυρα

Αν και είχε ήδη ξεδιπλώσει το πηγαίο του ταλέντο, μόλις απολύθηκε από τον ελληνικό στρατό, σπούδασε ζωγραφική στο Ινστιτούτο Volontà της Ρώμης, από το οποίο αποφοίτησε με τιμητικούς τίτλους το 1952. Έκτοτε, εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Κέρκυρα και δεν την εγκατέλειψε ποτέ!
Φιλοπρόοδος, καθώς ήταν,  εκτός από την επαγγελματική του ενασχόληση με τη ζωγραφική, υποστήριξε κάθε είδους καλλιτεχνική δραστηριότητα. Έτσι, μαζί με τον πρώην Δήμαρχο Κερκυραίων, κ. Γιάννη Κούρκουλο, ήταν ένας από τους Κορακιανίτες που πρωτοστάτησαν με πάθος στην ίδρυση της Φιλαρμονικής της Κορακιάνας και διετέλεσε μάλιστα αντιπρόεδρος του πρώτου Διοικητικού της Συμβουλίου.

Ο Στέφανος Σγούρος ένιωθε υπερήφανος για την κερκυραϊκή του ταυτότητα. Έδινε, όμως, σε αυτήν την αίσθηση της υπερηφάνειας, κυριότατα τον χαρακτήρα του καθήκοντος απέναντι στη βαριά παρακαταθήκη του Τόπου του. Γι’ αυτό τον λόγο υπήρξε, από συνειδητή επιλογή, πιστός και αξιότατος συνεχιστής της φημισμένης παράδοσης της Κερκυραϊκής Σχολής υδατογραφίας, αλλά και της ελαιογραφίας, καθώς και της Σχολής της κερκυραϊκής αγιογραφίας, που μετρά τουλάχιστον τρεις πολύ δημιουργικούς αιώνες ζωής. Δεκάδες εκκλησίες του νησιού μας είναι ιστορημένες από εκείνον (για παράδειγμα η Υ.Θ. Οδηγήτρια Αγίων Θεοδώρων Λευκίμμης, η Υ.Θ. Οδηγήτρια Πέλεκα, ο Παντοκράτορας Ευροπούλων, ο Άγιος Σπυρίδωνας Σαρόκου, ο Άγιος Νικόλαος Κορακιάνας κ.α.) και πάμπολλα έργα του, σε πολλά δημόσια και ιδιωτικά κτήρια, θέλγουν τα βλέμματά μας.
Γέννημα - θρέμμα ο ίδιος της κερκυραϊκής αγροτιάς, που δεν την απαρνήθηκε ποτέ του, απαθανάτισε με τον χρωστήρα του όψεις του αγροτικού κόσμου της Κέρκυρας και του καθημερινού αγώνα της επιβίωσής του. Η λατρεία του για την κερκυραϊκή φύση και την αρχιτεκτονική του νησιού μας, για την ηρεμία που αυτές αντανακλούν, καθώς και για τον αρμονικό «διάλογο» που αναπτύσσεται μεταξύ τους, αποδίδεται με απαράμιλλη ακρίβεια και καθαρότητα στις ζωγραφιές του, που καθρεφτίζουν, άλλωστε, τα κύρια στοιχεία της προσωπικότητάς του.

Έργα του είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει σε διάφορες εκθέσεις. Η πρώτη του ατομική έκθεση πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Corfu Palace το 1956, ενώ ακολούθησε η συμμετοχή του σε δεκάδες ομαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σημαντική ήταν η αναδρομική έκθεση στη Δημοτική Πινακοθήκη το 2005, ενώ η τελευταία του ατομική έκθεση παρουσιάστηκε στην Πινακοθήκη Λέανδρος Σπαρτιώτης, στην Πρέβεζα, το 2011.

pinak_sgouros2017b.jpg

 
Η συγγραφική του παραγωγή

Ως ανήσυχο κι ακούραστο πνεύμα, καταπιάστηκε και με την Τέχνη του Λόγου και κατέλειπε αξιόλογο συγγραφικό έργο. Υπερασπίστηκε με σθένος την παραδοσιακή Κερκυραϊκή Σχολή, για την οποία φρόντισε να γράψει ό,τι ήξερε, μετουσιώνοντας σε πράξη τα διδάγματα των δασκάλων του και τις παρακαταθήκες του χώρου του.

Εκτός από τα δημοσιευμένα του έργα Η Βοσκοπούλα (1948), Τραγούδια της Μοναξιάς (1960), Επαγγελματισμός και Τέχνη (1981), Τέχνη και Καλλιτέχνες στον κοινωνικό χώρο (1983), Η υδατογραφία (1995), Η ζωγραφική των λέξεων (2003), Κερκυραίοι Ζωγράφοι 19ος-20ος αιώνας (2004), Το Τραγούδι του Πολέμου (2014), Το Τραγούδι του Χορού και του Έρωτα (2016), άφησε πίσω του δεκάδες άρθρα σε κορφιάτικες εφημερίδες (κυρίως στον Κόρακα, την εφημερίδα του χωριού του), καθώς και αδημοσίευτο λογοτεχνικό έργο.
Η ζωγραφική των λέξεων, ίσως είναι ο πιο αντιπροσωπευτικός τίτλος των βιβλίων του, γιατί ακριβώς συνδυάζει αξεδιάλυτα τον λόγο και την εικόνα. Παράλληλα,  το τελευταίο βιβλίο του Το Τραγούδι του Χορού και του Έρωτα, (ένα απάνθισμα κερκυραϊκών δημοτικών τραγουδιών με μια δική του εισαγωγή-ανάλυση), αποτελεί ένα διαρκές κάλεσμα στην ίδια τη Ζωή και στις χαρές της, στο οποίο συμπυκνώνεται το απόσταγμα ζωής,  που εκπέμπει το έργο του!

 
Η Τέχνη της προσφοράς

Ο Στέφανος Σγούρος συχνά έλεγε ότι η Τέχνη είναι ενιαία και πανανθρώπινη. Αυτή την Τέχνη, της προσφοράς στον Τόπο και στους ανθρώπους, εφάρμοσε πάντοτε, σε όλη τη γεμάτη κι ενδιαφέρουσα ζωή του. Ευτύχησε να έχει αναγνωριστεί ευρύτατα το έργο του, όσο βρισκόταν εκείνος στη ζωή, και να τιμηθεί από δεκάδες σημαντικούς φορείς της Πατρίδας μας. Απέκτησε μια ξεχωριστή θέση, σταθμό  αναφοράς για όλους τους σύγχρονους και μεταγενέστερους επτανήσιους ζωγράφους και όχι μόνο. Απήλαυσε την αγάπη όσων τον γνώρισαν αλλά και την καθολική κοινωνική αποδοχή. Παρά τη φήμη του, όμως, κατάφερε να παραμείνει απλός, σεμνός και ανεπιτήδευτος. Είχε πάντα ένα σπίτι ανοιχτό και φιλόξενο και με χαμόγελο ανταποκρινόταν σε όποιον του ζητούσε βοήθεια κι υποστήριξη.

Κυρίως, όμως, ευτύχησε να σταθεί σε όλα δίπλα του, μονάκριβη σύντροφος της ζωής του, η σύζυγός του Κατερίνα, που του χάρισε τις δυο του κόρες Αννίτα και Μαντώ, με δυο θαυμάσιες οικογένειες.

Ο Στέφανος Σγούρος με τον χρωστήρα και με την γραφίδα του, ανταποδίδοντας επάξια το ανεπανάληπτο δώρο της ζωής, άφησε ανεξίτηλο στον Τόπο το πνευματικό και εικαστικό του αποτύπωμα. Άξιος πρεσβευτής της Κέρκυρας στο διηνεκές, θα συνεχίσει, μέσα από το έργο του, να συμμετέχει στη συλλογική ζωή του νησιού μας, με διάφορους τρόπους, όπως όταν οι Σκόλες με τις ήρεμες μορφές των Αγίων που έχει ιστορήσει, θα στρατεύουν, κατά τη διάρκεια των λιτανειών, στην κερκυραϊκή ύπαιθρο και στους δρόμους της πόλης μας».

 
Δημήτρης Κ. Ζυμάρης

Ιστορικός - Φιλόλογος,

Γραμματέας Αναγνωστικής Εταιρίας Κερκύρας

 

ΣΗΜ. το κείμενο και οι φωτο από την ιστοσελίδα enimerosi.com


 
"Ανέγγιχτα Ρείθρα"

dora_vivlio122016g1.jpg«Πες μου ένα ποίημα! Ψιθύρισε η θάλασσα στον ήλιο,

καθώς απίθωνε ένα τελευταίο χάδι στα ξέπλεκα μαλλιά της…».

Στίχοι χαρακτηριστικοί κάτω από τον τίτλο «Ερωτικό», στην ποιητική συλλογή της Δώρας Μεταλληνού. Η ίδια, «ανήσυχη και ευαίσθητη φύση, ψυχανεμίζεται απ' τους ανέμους των καιρών και σαν άλλη Πολυδούρη πονά, αλλά και συμπονά, πότε με λυρισμό και πότε με αυτοσαρκασμό, ακροπατώντας στα στενάχωρα ρείθρα της ύπαρξης, σε μια αμφιλύκη που προσμένει άλλοτε μια ερωτηματική νύχτα και άλλοτε μια ηλιόλουστη περίφροντι αυγή», θα σημειώσουν γι αυτήν, φίλοι από την Αίγινα.

Χθες το βράδυ, στην αίθουσα της Ιατροχειρουργικής Εταιρείας Κέρκυρας πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του ποιητικού της εγχειρήματος, πλούσιου σε βιωματικά στοιχεία, με επιδέξια χρήση του γραπτού λόγου και ζωγραφισμένου με τη γραμματική των λέξεων. Κρυστάλλινη και βαθειά η παρουσίαση της συλλογής από τον ιατρό και συγγραφέα Σπύρο Κωσταγιόλα, διανθισμένη από τις απαγγελίες του Γιάννη Πέτσιου, της Μελίνας Σπίγγου, της ίδιας της δημιουργού και με τη συνοδεία του βιολιού της Εύας Παππά.

dora_vivlio122016a1.jpg

Μεγάλη και η συγκίνηση στο ακροατήριο που κατέκλυσε την αίθουσα, που επισφραγίστηκε  από τα λόγια του δασκάλου της στο δημοτικό σχολείου, Φίλη Κένταρχου και αποτυπώθηκε με καλλιτεχνική ευαισθησία από τον φωτογραφικό φακό του Μάριου Μεταλληνού.

Με την ευχή να συνεχίσεις στο γνώριμό σου δρόμο...να γράφεις...να γράφεις...

dora_vivlio122016h1.jpg

Υ.Γ.: όπως ήταν αναμενόμενο, η κορακιανίτικη παρουσία ήταν έκδηλη. Από τον τ. Δήμαρχο Κερκυραίων Γιάννη Κούρκουλο, την εκπρόσωπο της Δημοτικής Αρχής Αλεξάνδρα Μεταλληνού, το Δημοτικό Σύμβουλο Δημήτρη Μεταλληνό και το ζωγράφο Θεόφιλο Κένταρχο μέχρι τους φίλους από τη Χορωδία Κορακιάνας και αρκετές ακόμη εκλεκτές παρουσίες...
 
"Δικαίωμα στο όνειρο"
dikaioma_book2.jpg

Το περασμένο Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012 στις 12:00 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου της Ιωάννας Καρέλλου με τίτλο «Δικαίωμα στο όνειρο» και υπότιτλο «σεξουαλικότητα και άτομα με νοητική καθυστέρηση» στο βιβλιοπωλείο των εκδόσεων Πατάκη στην Αθήνα.

dikaioma_book2012a.jpg

Όπως αναφέρει η συγγραφέας, «το θέμα της σεξουαλικότητας των ατόμων με νοητική καθυστέρηση προβληματίζει την ευρύτερη κοινωνία τα άτομα της οποίας αναρωτιούνται αν νοητική καθυστέρηση και σεξουαλικότητα είναι έννοιες συμβατές. Τα άτομα με ΝΚ είναι όμως άνθρωποι και δεν μπορεί, κατά συνέπεια "να μην έχουν και αυτά την δική τους σεξουαλικότητα". Αναφερόμενοι στον πληθυσμό με "φυσιολογική" νοημοσύνη θεωρούμε δεδομένο ότι ο καθένας έχει τη δική του σεξουαλικότητα την οποία αποφασίζει αν και πως θα την εκφράσει. Αυτή η έκφραση ωστόσο καθορίζεται από τους κανόνες τις κοινωνίας που δε συμπεριλαμβάνουν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των ατόμων με ΝΚ. Το γεγονός αυτό έχει γίνει ιδιαίτερα εμφανές στο παρελθόν μέσω μιας σειράς κανονιστικών ρυθμίσεων που περιόριζαν και συχνά απαγόρευαν τη σεξουαλική τους έκφραση στιγματίζοντάς τα ως άτομα ανίκανα για κατάλληλη και υπεύθυνη σεξουαλική συμπεριφορά.

Η εν λόγω έκδοση απευθύνεται σε όλους όσους εμπλέκονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, στη ζωή των ατόμων με νοητική καθυστέρηση: γονείς, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους σε υπηρεσίας υγείας, πρόνοιας και απασχόλησης, ειδικούς επιστήμονες και φοιτητές. Περιλαμβάνει (α) εκτενή βιβλιογραφική ανασκόπηση για θέματα σεξουαλικότητας των ατόμων με νοητική καθυστέρηση (ΝΚ) και (β) δύο μελέτες στις οποίες συμμετείχαν ελληνικές οικογένειες ατόμων με ΝΚ.  Προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για θέματα που αφορούν τη ζωή του συγκεκριμένου πληθυσμού καλύπτοντας έτσι το μεγάλο κενό που υπάρχει στην ελληνόφωνη βιβλιογραφία.

Για την καλύτερη ανάγνωση του βιβλίου, το περιεχόμενό του είναι δομημένο σε δύο κύρια μέρη, με τρία κεφάλαια το καθένα.  Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει μια αναλυτική, και περιεκτική, βιβλιογραφική ανασκόπηση θεμάτων που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο παραπέμπουν σε πλευρές της σεξουαλικότητας των ατόμων με ΝΚ.  Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται πληροφορίες για τη σεξουαλική ανάπτυξη και την σεξουαλική κακοποίηση των ατόμων με ΝΚ, ενώ παρουσιάζονται μελέτες που ασχολούνται με το γάμο και την απόκτηση παιδιών από γονείς που έχουν οι ίδιοι ΝΚ.  Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται σε εμπειρικές μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο χώρο. Το τρίτο κεφάλαιο επικεντρώνεται σε θέματα που αφορούν τα ΑμεΑ στην Ελλάδα. Το δεύτερο μέρος έχει, ίσως, περισσότερο ενδιαφέρον για τους επιστήμονες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ΑμεΑ χωρίς βεβαίως να αποκλείεται οποιοσδήποτε άλλος αναγνώστης. Ο μόνος λόγος για αυτή την επισήμανση οφείλεται στο γεγονός ότι στα κεφάλαια 4 και 5 παρουσιάζονται δύο ερευνητικές μελέτες οι οποίες μεθοδολογικά έχουν προσεγγιστεί μέσω ποσοτικών μεθόδων έρευνας. Η πρώτη, εξετάζει τις στάσεις ελλήνων γονέων που έχουν ένα παιδί με ΝΚ προς την διάφορες πτυχές της σεξουαλικότητας των ατόμων με και χωρίς ΝΚ.  Η δεύτερη διερευνά το επίπεδο της γνώσης, την ποιότητα των στάσεων και την ποικιλία των εμπειριών σχετικά με σεξουαλικά θέματα, νέων που έχουν ΝΚ.  Στο πέμπτο κεφάλαιο, γίνεται μία προσπάθεια συσχέτισης των ευρημάτων με σκοπό να εξεταστεί οποιαδήποτε σχέση που μπορεί να υπάρχει μεταξύ τους. Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια να εξηγηθούν ορισμένα από τα ευρήματα βάση κοινωνικών, ιστορικών και άλλων παραγόντων ενώ σχολιάζονται και θέματα δεοντολογίας της έρευνας.  Η παρούσα έκδοση τελειώνει με μια μεγάλη «συζήτηση» πάνω στα αποτελέσματα των δύο εμπειρικών μελετών καταθέτοντας προβληματισμούς και προτάσεις για το μέλλον».  

Καρέλλου Ιωάννα

MA, PhD

Κοινωνική Λειτουργός

Κοινωνική Ανθρωπολόγος


Βιογραφικό σημείωμα

Η Ιωάννα Καρέλλου, (η Ιωάννα του Νίκου του Χειμώνα) σπούδασε Κοινωνική Εργασία στο Τ.Ε.Ι. Πάτρας, και στη συνέχεια, ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές σε επίπεδο Masters και Διδακτορικού στο Keele University της Μεγάλης Βρετανίας. Είναι επίσης απόφοιτος του τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου κοινωνικών και πολιτικών επιστημών. Έχει διδάξει στο τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και έχει κάνει επιστημονικές εισηγήσεις σε επαγγελματίες του χώρου της εκπαίδευσης.  Έχει εργαστεί ως κοινωνική λειτουργός στους τομείς της υγείας και της ειδικής αγωγής. Τα ερευνητικά της ενδιαφέρονται κινούνται στους χώρους της κοινωνικής εργασίας και της εκπαίδευσης, της ειδικής αγωγής, της κοινωνικής πολιτικής και της υγείας. Έχει δημοσιεύσει άρθρα τόσο σε εθνικά όσο και διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
 
"...Αν τολμάς"
Στιγμές αληθινής ποίησης έρχεται να μας χαρίσει η Φιλόλογος και πολλά υποσχόμενη νεαρή ποιήτρια Μαρία Σπυριδούλα Πρεντουλή, με τη δεύτερη ποιητική της συλλογή «…αν τολμάς» (Εκδόσεις: Πνοές λόγου και τέχνης, Αθήνα 2013). Βαθύτατα επηρεασμένη από τον Υπερρεαλισμό και το Συμβολισμό εκφράζει με τα ποιήματά της την εσωτερική της πραγματικότητα δεμένη με την αντικειμενική της εποχής μας, μέσα σε ένα καταιγισμό συναισθημάτων. Επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε τώρα που η ζωή είναι ποιο δύσκολη, επικρατεί «σύγχυση» στόχων και κοινωνική αναταραχή. Η ποιήτρια ρίχνει στο χαρτί λέξεις, αποτυπώνει σκέψεις, προτρέπει και δημιουργεί δυνατές εικόνες μέσα από μια συνειρμική σύνδεση φανταστικού και πραγματικών αντικειμένων. Χαρακτηριστικό δείγμα της δουλειάς της το παρακάτω ποίημα, που έδωσε και τον τίτλο στη συλλογή. an_tolmas_afisa.jpg "Το σταχυολόγημα των δύσκολων ημερών ελλοχεύει στην αιώρα της αλήθειας. Μια κίνηση μόνο επιφέρει σιωπηλό σαβάνωμα ηθών. Τώρα ξετύλιξε το σφάλμα τρίζει η σκουριασμένη πόλη στις παράνομες βουλές της. Δεν απαλλάσσεσαι Μην αθωώνεις αν τολμάς" Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει  το Σάββατο 22 Δεκέμβρη και ώρα 20:30 στο βιβλιοπωλείο καφέ «Πλους», στο πλαίσιο των 25 χρόνων λειτουργίας του. Παρουσιάζει - προλογίζει η δικηγόρος Θωμαΐς Σκέμπρη

Απαγγέλει η  ηθοποιός Μαριέτα Σαββανή.

 
Ο νεαρός ζωγράφος Δημήτρης Πρεντουλής
pentoulisd2.jpgΟ Δημήτρης Πρεντουλής γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 1986 και έχει καταγωγή από τη Κέρκυρα. Είναι τελειόφοιτος Γραφικών και Καλλιτεχνικών Σπουδών του τμήματος Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών. Από μικρός έδειξε την αγάπη του για τη ζωγραφική όπου σε ηλικία 8 ετών κέρδισε σε διαγωνισμό ζωγραφικής το πρώτο βραβείο με έργο του τον «Κάιζερ» και στη συνέχεια γράφτηκε για πρώτη φορά σε εργαστήριο ζωγραφικής και συγκεκριμένα στη ΧΑΝ Θεσσαλονίκης όπου παρακολούθησε μαθήματα νατουραλιστικής ζωγραφικής. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη γλυπτική ως πρώτη ύλη το μέταλλο (μεταλλοτεχνία) πλάι στο γλύπτη κ.Καραντινό. Συνέχισε τις σπουδές του σε ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο στα Γιάννενα με δάσκαλο τον κ. Χατζόπουλο. Στα 18 του χρόνια στην Αθήνα πλέον φοίτησε δίπλα  στον καλλιτέχνη Τζωρτζίνη όπου διδάχτηκε το αναγεννησιακό αλλά και ιμπρεσσιονιστικό ύφος. Μετά το θάνατο του Τζωρτζίνη τα μαθήματα συνεχίστηκαν με την κ. Δούναβη.
agios-ieronumos1.jpg  muscle-museum1.jpg  uno1.jpg 
Έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις του εικαστικού, πνευματικού και καλλιτεχνικού συλλόγου του δήμου Αιγάλεω από όπου έλαβε και τιμητικές διακρίσεις όπως επίσης και σε εκθέσεις του ΑΣΔΑ Περιστερίου.
alone1.jpg  citizen-erased1.jpg  fallen-muse1.jpg leptomereia1.jpg 
Έργα του έχουν μπει σε ημερολόγια των δήμων αυτών, σε τοπικά περιοδικά και εφημερίδες καθώς και
πολλά από αυτά βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές.
my-friend-pagwna1.jpg   pappous-nasos1.jpg  pieta1.jpg  recess1.jpg
 
<< Αρχική < Προηγ. 1 2 Επόμ. > Τελευταία >>

Αποτελέσματα 1 - 9 από 16
Locations of visitors to this page
Forecast | Maps | Radar